تولید کننده نمد صنعتی در تهران

قیمت خرید مستقیم از تولید کننده نمد صنعتی

نمد صنعتی یا لایی سوزنی از دسته منسوجات بی بافت است که کاربردهای زیاد و در نتیجه تقاضای خرید بالایی دارد. این پارچه با ویژگی ها و کارآیی های مثبت و فروانی خود در بخشهای مختلف صنعت و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود.
تولید کننده نمد صنعتی از الیاف های مختلفی برای تولید محصول خود ممکن است استفاده نماید. یک دسته از نمدهای صنعتی از الیاف پشم و یا ترکیبی از آن تولید می شوند. برای مثال 70 درصد الیاف پشم و برای 30 درصد باقیمانده الیافی همچون ویسکوز یا پلی استر و نایلون را به کار می برند.
اما حجم عمده مصرف نمد صنعتی مربوط به آن دسته از لایی های سوزنی می شود که از الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا پلی پروپیلن یا الیاف دو جزئی پلی استر و پلی اتیلن تولید می شوند.

عوامل موثر در کیفیت و قیمت خرید از تولید کننده نمد صنعتیقیمت خرید مستقیم از تولید کننده نمد صنعتی

هرچه در تولید نمد صنعتی از الیاف باکیفیت و مواد اولیه مرغوب استفاده شود، محصول نهایی هم کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری خواهد داشت. عمده لایی های سوزنی که کاربرد صنعتی دارند، از الیاف پلی استر ریسایکل تولید می شوند. الیاف ریسایکل کیفیت های متفاوتی دارد. کیفیت الیاف نیز با شاخص ها و استانداردهای تعریف شده ای سنجیده می شود.

اما ممکن است یک تولید کننده نمد صنعتی از الیاف ویرجین در محصول خود استفاده کند. طبیعی است در این حالت با کیفیت و قیمت بالاتری روبرو باشیم. عمده نمدهایی که در فیلتراسیون کاربرد دارند، از این دسته اند. همچنین در صورت استفاده از الیاف دو جزئی در ساختمان نمد ، قیمت به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که نمد پشمی رنج قیمتی بسیار بالاتری دارد. زیرا پشم که الیافی طبیعی است ، بسیار گران تر از الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا پلی پروپیلن و حتی الیاف دو جزئی در بازار قیمت گذاری می شود. همچنین پروسه تولید نمد پشمی پیچیده تر و پر هزینه تر است.
در این دسته از نمد های صنعتی نیز کیفیت الیاف در کیفیت و قیمت نهایی محصول تاثیر دارد. الیاف پشمی که برای تولید نمد صنعتی به کار می رود معمولا پشم حیواناتی همچون شتر یا گوسفند است.

برخی دیگر از نمدهای صنعتی از الیاف بازیافت شده از ضایعات صنعت نساجی تولید می شوند. این دسته از نمدها گرماژ و ضخامت بالایی دارند. قیمت آن ها هم بسیار ارزان است. بیشترین کاربرد این دسته در صنعت کالای خواب و صنعت خودرو است.

نکته مهم آنکه، باید توجه نمود تولید کننده نمد صنعتی با توجه به نیازهای بازار و مصارف مختلف و نیز امکانات فنی کارخانه خود، انواع متفاوتی از پارچه های نمد صنعتی را تولید می کند. این پارچه ها ضخامت هاو گرماژهای متفاوتی دارند و معمولا نسوز هستند.

انواع الیاف مورد استفاده در تولید نمدعوامل موثر در کیفیت و قیمت خرید از تولید کننده نمد صنعتی

نمد صنعتی طیف گسترده ای از تولیدات لایی سوزنی را در بر می گیرد. نوع الیاف به کار گرفته شده توسط تولید کننده نمد صنعتی مهمترین عامل در این میان به شمار می رود. این موضوعی است در پاراگراف قبل برای خواننده هوشمند مشخص شده است. در اینجا جهت ایضاح بیشتر ، به دسته بندی لایی های سوزنی صنعتی بر اساس نوع الیاف می پردازیم:

پشم

پشم گرانترین الیافی است که در تولید نمد صنعتی به کار می رود. محصول به دست آمده برای جذب روغن ، تولید واشر ، فبلتراسیون ، تولید صفحات سابنده و موارد متعدد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

پشم ـ پلی استر یا پشم ـ پلی آمید

از اختلاط پشم و پلی استر یا پلی آمید نیز نمد صنعتی تولید می شود. این نوع نمد از نمد پشم ارزانتر است. در مواردی که به کار رفتن الیاف مصنوعی کارکرد خاصی به محصول اضافه می کند ، از راهکار اختلاط الیاف استفاده می شود. در برخی موارد نیز جهت کاهش هزینه این راه حل به کار می رود.

پلی استر ویرجین

همانگونه که اشاره شد ، پلی استر پرکاربردترین الیفا در تولید لایی سوزنی به شمار می رود. پلی استر ویرجین بیشتر در نمدهای رنگی کاربرد دارد. اما بخشی از نمدهای صنعتی نیز با این الیاف تولید می شوند. عمده این تولیدات در فیلتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استر ریسایکل

پرکابربردترین الیاف در تولید نمد صنعتی ، الیاف پلی استر بازیافت شده است. علت این امر را در کاهش قیمت ها باید جستجو نمود.

نحوه تولید نمد صنعتی

نمد صنعتی ، از هر نوعی که باشد ، از جمله منسوجات بی بافت است. در تولید منسوجات بی بافت ، نخ مورد استفاده قرار نمی گیرذ. بلکه محصول از ترکیب، فشرده کردن ، حرارت دادن ، ذوب کردن ، چسب زدن الیاف مختلف تولید می شوند.
بسته به نوع نمد صنعتی ، در فرایند تولید مقدار مناسبی اصطکاک، حرارت ، بخار و رطوبت و فشار به الیاف اعمال می شود.
ممکن است از روش های شیمایی نیز در پروسه تولید استفاده شود.
در نظر داشته باشید که وقتی از نمد صنعتی صحبت می کنیم ، طیف وسیعی از نمد ها با ویژگی ها و کاربردهای متفاوت را شامل می شود. لذا روش های تولید هر یک نیز متفاوت خواهد بود. همانطور که الیاف مورد استفاده در نمد های صنعتی مختلف متفاوت است. به همین ترتیب میزان مقاومت هر یک از آن ها  در مقابل فشار، حرارت، رطوبت و سایش با توجه به مشخصات فنی ، متفاوت است.

موارد استفاده نمد صنعتینحوه تولید نمد صنعتی

نمدهای صنعتی بسته به نوع الیاف ، ضخامت ، گرماژ ، رنگ ، میزان مقاومتشان در مقابل حرارت، کشش، سایش و نیز قیمتشان ، کاربردهای متفاوتی دارند.  به طور کلی نمدهای صنعتی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، پتروشیمی و نیروگاهی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه تعدادی از آنها را بیان می کنیم:

  • آب بندی قطعات نیروگاهی، مخازن و جایگاه های سوخت
  • عایق بندی قطعات
  • تولید لنت و فیلتر
  • طراحی داخلی و ساخت و ساز
  • تولید کفپوش و فیلر
  • تولید انواع عایق های حرارتی و صوتی
  • ….

تولیدکننده نمد صنعتیموارد استفاده نمد صنعتی

با توجه به تنوعی که نمد صنعتی دارد ، تولید کننده نمد صنعتی نیز صرفا یک طبقه بندی بر اساس نوع کاربرد محصول تولید شده است. زیرا همانگونه که دیدیم ، نمد صنعتی طیف وسیعی از منسوجات را در بر می گیرد. از نمد صنعتی تولید شده از ضایعات صنعت نساجی تا نمد های پلی استری تا نمد های پشمی.
بدیهی است خط تولید و تجهیزات و روش تولید هر یک از این دسته ها متفاوت است. لذا طبیعی است که کمتر تولید کننده ای در کشور وجود داشته باشد که خط تولید همه انواع نمد صنعتی را داشته باشد.
در ادامه به مراحل تولید پرکاربردترین نوع نمد صنعتی که لایی سوزنی پلی استر است ، خواهیم پرداخت.

در حال حاضر، تولیدکنندگان زیادی در کشور در حال تولید انواع نمد صنعتی هستند. با این حال، نمد صنعتی از کشورهایی مثل چین هم وارد می شود. خوشبختانه، نمدهای صنعتی تولید داخل هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به خوبی با مشابه خارجی رقابت می کنند. علاوه بر آن حجم بالایی از تولیدات کارخانه های ایرانی به کشورهای مختلف صادر می شود.

مراحل تولید نمد صنعتی و لایی سوزنی پلی استر

لایی سوزنی پلی استر همانطور که از نام آن پیداست ، به روش سوزن زنی تولید می شود. در این روش مراحل متعددی باید طی شود. از آماده سازی الیاف تا تشکبل لایه ، سوزن زنی و کلندر

آماده سازی الیاف در ابتدای خط تولید نمد صنعتیمراحل تولید نمد صنعتی و لایی سوزنی پلی استر

ابتدا الیاف حلاجی می شود. زیرا الیاف خریداری شده از کارخانجات تولید الیاف ، فشرده هستند. فشرده سازی به جهت سهولت در حمل و نقل انجام می شود. سپس الیاف با هوا به داخل مخزنی کشیده می شود. ورود الیاف به مخزن از طریق لوله ای انجام می گیرد که در سقف مخزن تعبیه شده است. ورود الیاف به این مخزن به شکل پاشش اتفاق می افتد. همزمان آب و روغن مخصوصی که در آب حل شده است ، از سقف مخزن بر روی الیاف پاشیده می شود. این روغن باعث می شود در خط تولید مشکل الکریسیته ساکن نداشته باشیم.

تشکیل لایه های الیاففرآیند تولید نمد صنعتی

در ادامه الیاف را با هوا دوباره به سمت بالا می کشند. این امر جهت تغذیه ماشین لایه ساز انجام می گیرد. تصویر این دستگاه در این صفحه آمده است. این ماشین از استوانه های افقی با قطر های مختلف تشیکل می شود. روی این استوانه ها خار تعبیه شده است. الیاف بر روی این استوانه ها ریخته می شود. چرخش این استوانه ها در کنار یکدیگر با توجه به قطرهای متفاوت آن ها ، باعث درگیر شدن خارها با سرعت های خطی متفاوت با الیاف می شود. خروجی نهایی دستگاه لایه ساز ، لایه هایی بسیار نازک و یکنواخت از الیاف است.

این لایه های نازک به تعداد قابل تنظیم روی یکدیگر پهن می شوند. تعداد این لایه ها گرماژ پارچه را تعیین می کند.

سوزن زنیویژگی‌ های نمد صنعتی

لایه تشکیل شده از الیاف ، وارد دستگاه سوزن زنی می شود. این دستگاه شامل صفحاتی است که با تعداد بسیار زیادی سوزن پوشیده شده است. حرکت رفت و برگشتی این صفحات در راستای عمودی ، باعث ورود سوزن ها به لایه الیاف و خروج از آن می شود. این امر با فرکانس بالا انجام می گیرد. در اثر این کار الیاف به هم تنیده می شود. عمده ماشین های سوزن زنی 3 سوزنه هستند. یعنی یکبار سوزن زنی از بالا انجام می شود. سپس همان عملیات این بار از سمت پایین و بار سوم از سمت بالا. این امر باعث استحکام بیشتر می گردد. خروجی این مرحله یک پارچه منسجم و قابل مصرف است.

کلندر

در اکثر موارد منسوج تولید شده را از میانه دو استوانه داغ عبور می دهند. این امر باعث می شود الیاف مقداری نرم شده و به ویژه در سطح آن بیشتر به هم بچسبند. نتیجه کار پارچه ای است که پرزدهی سطحی آن کمتر است. در این حال فشار هم به پارچه وارد می شود. لذا نمد از حالت پفکی خارج و با کاهش ضخامت فشرده تر می گردد. با تنظیم میزان دما و فشار ، میزان خشک و یا نرم بودن ، ضخامت و میزان پف نمد قابل تنظیم است.

در مرحله کلندر آب اضافه شده به الیاف در مرحله آماده سازی نیز بخار می شود.

خرید مستقیم از تولید کننده نمد صنعتی

خرید نمد صنعتی

اگر قصد خرید عمده نمد صنعتی را دارید، خرید مستقیم از تولید کننده نمد صنعتی بهترین گزینه برای شما است. با خرید بدون واسطه از تولید کننده نمد صنعتی در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و سود بیشتری را بدست می آورید. در حال حاضر، در کشور ما تولید کننده های معتبری در زمینه تولید انواع نمدهای صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب فعالیت می کنند.

کارخانه ما با بهره گیری از دانش و فناوری های جدید و ماشین آلات پیشرفته در زمینه تولید نمدهای صنعتی باکیفیت فعالیت می کند. شما می توانید با مشاوره کارشناسان ما محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و در اسرع وقت و به آسانی، محصولی باکیفیت را در کارگاه یا فروشگاه خود تحویل بگیرید.

توجه داشته باشید که نمدهای صنعتی با توجه کاربرد خود و نوع الیاف ، ضخامت و تراکم و سایر مشخصات فنی ، قیمت ها و ویژگی های متفاوتی دارند. تولید کنندگان معتبر نمدهای صنعتی استاندارد با چگالی متفاوت تولید می کنند که مقاومت بالا و ویژگی های مکانیکی مختلفی دارند. همچنین دقت کنید که نمدهای صنعتی باکیفیت ، سطح یکدست و یکنواختی داشته و هیچگونه پارگی، فرورفتگی یا برآمدگی روی سطح آنها نباید وجود داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما