پارچه پلی استر

پارچه ابریشمی، کرپ، جین، پوپلین – طیف گسترده ای از پارچه های مد در بازار وجود دارد که هر کدام تاریخ، ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. بیشتر پارچه ها به دو دسته تقسیم می شوند: پارچه های طبیعی (مانند کتان و ابریشم) و پارچه های مصنوعی (مانند نئوپرن و اسپندکس/لیکرا). یکی از معروف ترین پارچه های مصنوعی پلی استر است.

پارچه پلی استر - نساجی

پارچه پلی استر و پارچه نخی (پلی اتیلن ترفتالات) یک ماده بافته شده مصنوعی است که به دلیل بادوام بودن و تولید نسبتاً ارزان شناخته شده است. در سال 1941 توسط شیمیدانان انگلیسی اختراع شد و توسط دوپونت به ایالات متحده آورده شد. پلی استر در دهه 1970 به عنوان یک ماده ارزان قیمت برای کت و شلوار و سایر لباس ها به شهرت رسید. ترکیبات پلی استر و پلی استر در حال حاضر محبوب ترین پارچه های ساخته شده توسط انسان در جهان و یکی از محبوب ترین پارچه های مصنوعی در کل هستند.

ویژگی های پارچه پلی استر چیست؟

از چرم مصنوعی گرفته تا پارچه مخملی، ارگانزای مایل به سفید گرفته تا پارچه‌های گشاد شرابی، همه پارچه‌ها دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند که بهترین استفاده را از آنها تعیین می‌کند. برخی از بارزترین خصوصیات پلی استر عبارتند از:

بادوام است الیاف پلی استر فوق‌العاده قوی هستند، به این معنی که مانند پنبه و سایر الیاف طبیعی به راحتی پاره نمی‌شوند، کشیده نمی‌شوند. این استحکام به این معنی است که لباس های پلی استر به راحتی می توانند سایش ناشی از ماشین لباسشویی را تحمل کنند و به مراقبت خاصی نیاز ندارند. دوام پارچه پلی استر و پارچه کودری آن را به ویژه برای لباس های بیرونی محبوب کرده است.راه تشخیص پارچه پلی استر | اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین

در برابر رطوبت مقاوم است. الیاف پلی استر در برابر قطرات مایع مقاومت می کنند، به این معنی که پارچه به جای اینکه آن را خیس کند، رطوبت را از بین می برد و آن را به ماده ای محبوب برای لباس ها و وسایل فضای باز (مانند چادرها) تبدیل می کند که نیاز به جلوگیری از باران و بارندگی دارند. همچنین، توانایی پلی استر در مقاومت در برابر رطوبت به آن کمک می کند تا در برابر لکه مقاوم بماند. با این حال، مقاومت پلی استر در برابر رطوبت باعث می شود که پارچه ای با قابلیت تنفس کمتر باشد.

مقاومت پارچه پلی استر

اگر هنگام پوشیدن پلی استر عرق کنید، پارچه رطوبت را به دام می اندازد (به جای اینکه آن را از بین ببرد) و احساس گرما و چسبندگی به شما می دهد. شکل خود را حفظ می کند. در حالی که پارچه های کتانی و نخی می توانند چین و چروک ها را حفظ کنند و نیاز به اتو دارند، پلی استر در برابر چروک مقاوم است و شکل، پارچه و استحکام خود را بهتر حفظ می کند.

پارچه پلی استر چیست؟ | اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین

پارچه نخی ساده

مقاومت در برابر چین و چروک پلی استر آن را به ویژه در دهه 1970 به عنوان جایگزینی برای لباس هایی که برای جلوگیری از چروک شدن نیاز به شستشو و اتو کردن مداوم داشتند، محبوب کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما