پارچه شمعی پشت لاستیک در بازار تهران

خرید مستقیم پارچه شمعی پشت لاستیک از مرکز واردات

پارچه شمعی پشت لاستیکی یا اصطلاحا در زبان لاتین، PVC fabric یا PVC coated در واقع بهترین و با کیفیت ترین پارچه ضد آب ، مخصوص محیط های مرطوب می باشند. معمولا ماهیگیران و دریانوردان بدلیل حضور در محیط های مرطوب و بارانی از این پارچه های شمعی برای تهیه کاورها و بارانی های خود استفاده می کنند. همچنین از این پارچه برای تولید انواع دیگر لباس های کار ضد آب و بادگیر استفاده می شود. پشت لاستیک علاوه بر ضد آب بودن ویژگی های منحصر بفرد دیگری را نیز داراست.

همواره یکی از نکاتی که در هنگام خرید هر نوع پارچه ای بخصوص شمعی پشت لاستیک که موضوع اصلی این مبحث نیز می باشد، فاکتور قیمت نهایی است که جزو اساسی ترین و مهم ترین عوامل خرید پارچه است. با حذف واسطه ها تا حد بسیار زیادی می توان قیمت نهایی خرید انواع پارچه شمعی را بهینه کرد. بطوری که خرید از واردکنندگان بطور مستقیم، همواره از ویژگی هایی برخوردار خواهد بود، تا تولیدکنندگان بتوانند بهترین کیفیت پارچه را با نازلترین قیمت تهیه کنند.

مشخصات فنی پارچه شمعی پشت لاستیک

مشخصات فنی پارچه شمعی پشت لاستیک

پارچه شمعی پشت لاستیک با یک پلیمر مصنوعی به نام پلی وینیل کلراید یا PVC پوشش داده شده است. وزن مولکولی این ماده در مقایسه با سایر مواد بسیار کم است. PVC یکی از رایج ترین پلاستیک های روی زمین می باشد. کاربردهای مختلف این ماده اولیه جهت تهیه پارچه های شمعی ضد آب. حتی از لوله های فاضلاب گرفته تا کارت های اعتباری تا پوشیدنی ها و وسایل بارانی و سایر مصارف مختلف وجود دارد. PVC معمولاً به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد، یکی به صورت صلب برای لوله های فاضلاب و مانند آن. دیگری به صورت انعطاف پذیر مخصوص پوشیدنی های بارانی و وسایل مخصوص آن.

پارچه های پشت لاستیکی ۶ اصل مهم و حیاتی را دنبال می کنند. آن ۶ ویژگی و خصوصیت مهم این پارچه ها به شرح زیر می باشد.

پارچه های شمعی پشت لاستیکی بسیار انعطاف پذیر، سبک وزن، ضدآب، قوی و محکم می باشند. همچنین این پارچه ها به راحتی تمیز می شوند و لک و کثیفی به خودشان نمی گیرند. هیچ ماده اولیه ای از PVC یا همان پلی وینیل کلراید جهت ساخت پارچه های ضد آب مناسبتر نیست. شکل انعطاف پذیر پارچه شمعی پشت لاستیکی، دارای قدرت تسلیم بین ۱۰۱۲ و ۱۰۱۵ می باشد. این معیار یا همان استحکام تسلیم توانایی یک ماده جهت، کشیده شدن قبل از فرآیند شکست را بررسی می نماید.

کاربردهای متنوع پارچه شمعی ضد آب PVC

پارچه شمعی ضد آب

این پارچه ها به اندازه کافی محکم و سبک وزن می باشند که، از آنها در ساخت قایق های بادی استفاده می شود. علاوه بر آن این ماده به قدری ضد آب می باشد که در تهیه لوله های مخصوص فرآیند زهکشی و ناودانی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر موارد ذکر شده، این پارچه ها به قدری انعطاف پذیر هستند، که در دوخت و تولید لباس نیز مورد استفاده قرار دارند. همانطور که پیشتر ذکر شد، از پارچه های شمعی پشت لاستیکی بدلیل خواص و ویژگی های منحصر بفرد آنها، در زمینه صنایع گوناگون اعم از تولید لوله تا ساخت قایق استفاده فراوان می شود.

این پارچه ها کاملا ضد آب می باشند و همچنین از نظر گرما، انواع و اقسام مختلفی دارند. فاکتور گرما در پوشیدنی ها و پارچه ها همواره به میزان ضخامت پارچه بسیار بستگی دارد. میزان ضخامت نیز تعیین کننده وزن پارچا سا. برای مثال در وزن سبک ، لباس تهیه شده مناسب فصل بهار و پاییز از آب درمی آید. ولی در فصول بسیار سرد سال تا حدودی کارایی مناسبی ندارند.
طبیعی است هرچقدر وزن پارچه های شمعی پشت لاستیک ببشتر باشد ، لباس تهیه شده سنگین تر خواهند بود. البته برای اینکه این پوشیدنی ها ویژگی های منحصر بفرد خود را از دست ندهند، بهتر است در وزن متعادل تولید شوند. تا هم بعنوان بارانی هم با وزن سبک خود، راحتی را برای فرد ارمغان آورند.
اگر یک ماهیگیر حرفه ای بخواهد از پارچه های شمعی پشت لاستیکی استفاده کند، به همراه داشتن پوشیدنی های سبک و تجهیزات کم وزن، جزو ضروریات این حوزه به حساب می آید.

انتخاب پارچه شمعی ضد آب مناسب

اما نکته بسیار مهم در بحث پارچه های شمعی پشت لاستیک ، دوام و ماندگاری آنها می باشد. که اگر بدرستی و با رعایت نکات مختلف از آنها نگهداری شود، به تبع نیز دوام و ماندگاری خود را تا حد بسیار زیادی حفظ خواهند کرد. این پارچه ها تماما وارداتی هستند و در داخل ایران تولید نمی شوند. از پارچه های شمعی پشت لاستیکی اغلب جهت انجام امور مفرحی چون، ماهیگیری در بخش شمال شرقی ایالت متحده مورد استفاده قرار می گیرد. دمای هوا در این منطقه، ۱ درجه سانتی گراد و دمای تابستان آن به ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد. که پوشیدن لباس های ساخته شده با این پارچه ها در روزهای خنک و سرد سال و یا حتی مدل های سبک وزن آن در آب و هوای معتدل بسیار پرفروش می باشد.

در زمستان، از پارچه های PVC یا اصطلاحا پارچه های شمعی پشت لاستیکی با تعداد لایه های بیشتر و جنس ضخیم تر استفاده نمایید، ولی در تابستان و هوای گرم و یا بهار با روزهای بارانی، از مدل سبک وزن تر و نازک تر این پارچه ها باید استفاده کرد‌.
بطور مثال یکی از مناطقی که استفاده از پارچه های PVC یا شمعی پشت لاستیکی بسیار پر کاربرد می باشد، منطقه جنوب شرقی ایالت متحده می باشد. در آن منطقه بدلیل هوای بارانی و بسیار گرم اکثر افرادی که در زمینه تخصص ماهیگیری فعالیت دارند، از یک پوشیدنی شبیه به پیشبند مانند، و روکش لباس سبک وزن و ضد آب از جنس پارچه شمعی پشت لاستیک استفاده می کنند.

انتخاب مناسب این پوشیدنی ها بستگی زیادی به نوع فعالیتی که انجام می دهید و همچنین محل کار بستگی دارد. به طور مثال در کشورهایی مثل کانادا بطور کلی وضعیت آب و هوا سرد می باشد، که انتخاب مناسب پوشیدنی ها برای ماهرترین متخصصان نیز می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین از این جنس پارچه اکثرا برای تهیه پوشیدنی ها و وسایل بارانی استفاده فراوان می شود.

مواد تشکیل دهنده PVC coated fabric

PVC coated fabric

پارچه ضد آب معمولاً دارای 2 بخش است. یک بخش پارچه بافته شده است. یک بخش هم پوششی  است که برای ایجاد خاصیت ضد آب بر یک طرف آن اعمال شده است. اغلب ماده اولیه مورد استفاده در نخ این پارچه ها الیاف پلی استر است. البته بسته به مشخصات ممکن است از الیاف دیگری همچون پنبه نیز استفاده شود. اما پارچه شمعی پشت لاستیک که موضوع این مقاله است، از الیاف پلی استر بافته می شود

ماده اولیه دیگری که در پوشش به کار می رود، پلاستیک PVC است . PVC واقعا یک پلاستیک همه کاره، بسیار محکم، با دوام و انعطاف پذیر است. از PVC جهت تولید عایق، در پوشاک بارانی و یا حتی بعنوان عایق در فضای باز مثل سایبان های فضای باز و سایر منسوجات ضد آب استفاده فراوان می شود.

الیاف مصنوعی پلی استر موجود در جنس پارچه های شمعی پشت لاستیکی ، اکثرا بسیار قوی، مقاوم با دوام و گرما بخش مخصوص فصول سرد سال می باشند. این پارچه ها همچنین چروک پذیر نیستند و مقاومت بسیار مناسبی دارند. در کل اگر بخواهیم به موضوع عمیقتر نگاه کنیم، الیاف مصنوعی پلی استر اصطلاحا الیاف آب گریز نیز نامیده می شوند، بطوریکه سریعا بعد از اینکه در مجاورت مایعات خیس شوند، به سرعت خشک می شوند. بنابراین یکی از دلایل مهمی که، در بافت پارچه های شمعی پشت لاستیکی از الیاف پلی استر استفاده می شود نیز، ویژگی جالب آب گریز بودن عایق بودن این پارچه ها و همچنین تولید گرما و تنفس پذیر نبودن آنها، جهت استفاده در لباسهای زمستانه و بارانی می باشد.

کاربردهای دیگر پارچه شمعی پشت لاستیک

این پارچه ها را می تواند در انواع رنگ های مختلف و یا رنگ های روشن پرانرژی پوشید و در فضای باز منزل یا محیط برای جلوه دادن و دکوراسیون آن استفاده کرد. این پارچه ها بدلیل بافت محکم و تراکم بالا بسبار بادوام هستند و به راحتی پاره نمی شوند. پارچه شمعی پشت لاستیک بقدری محکم می باشند، که می توان آنها را به مانند فلزی که بهم جوش داده شده است، تشبیه کرد. زیرا سوراخ های ریزی که در سایر پارچه ها بعد از بافته شدن آنها دیده می شود، در این پارچه ها اصلا وجود ندارد. همچنین سبک وزن و ضد اشعه ماورابنفش می باشند. از آنها علاوه بر پوشیدنی ها، در فضای باز به عنوان سایبان، روکش کامیون، چادرها و محصولات بادی و بارانی استفاده می شود.

نگهداری از پارچه های شمعی پشت لاستیک

حال نکته مهم آنست که چگونه از این پارچه ها باید نگهداری شود، تا طولانی مدت تر عمر کنند و دوام خود را از دست ندهند. بنابراین توجه به چندین نکته در هنگام شستشو پوشیدنی های جنس پارچه شمعی پشت لاستیکی در ادامه اشاره خواهیم کرد.

با بستن زیپ و یا بستن دکمه های کت بارانی جنس شمعی پشت لاستیکی، از آسیب رسیدن به این پوشیدنی جلوگیری می شود. همچنین نباید از نرم کننده در ماشین لباسشویی برای آنها استفاده کرد زیرا که، سبب از بین رفتن خواص پارچه می گردد.
و همچنین نباید فراموش کرد که این کاپشن ها قابل اتوکشی نیستند و ممکن است به بافت آن صدمه وارد کند. زیرا گرمای اتو سبب ذوب شدن پلاستیک موجود در برخی از بافت های پارچه شمعی و یا از بین رفتن پوشش آن می گردد.
بهترین حالت برای خشک کردن این پارچه ها آنست که روی چوب لباسی آویزان شوند تا به ارامی خشک گردند. اگر نیازی به اتو این پارچه ها باشد، باید یک پارچه دیگر نخی روی آن قرار داد و یا اینکه فقط با بخار، آنرا اتو کرد.

ابتدا برای اینکه لکه ایجاد شده روی پارچه بارانی را از بین ببریم باید، با یک دستمال کاغذی مرطوب قبل از شستن کامل پارچه و با یک اسفنج آغشته به آب و سرکه به آرامی بر روی محل کثیفی کشیده و لکه را از بین ببریم. اگر میزان آلودگی بیشتر بود و لکه ایجاد شده به این راحتی پاک نشد، نیز می توان با یک مسواک آغشته به صابون به آرامی هرچه تمامتر آن را تمیز کرد.

کت های بارانی پلاستیکی مانند کت هایی که برای کودکان تولید می شوند، معمولا با یک اسفنج صابونی به راحتی تمیز می گردد. ولی اگر کت واقعا کثیف بود، باید سینک را پر از آب کرده و نصف لیوان جوش شیرین را بدان اضافه کرد و گذاشت تا یک ساعت یا بیشتر لباس در آن خیسانده شود. و در نهایت نیز کاملا آنرا آبکشی نمود.

شستشوی پارچه های PVC coated fabric

برای شستن کت های بارانی معمولا دستورالعمل خاصی برای هریک وجود دارد، باید قبل از انجام این فرآیند اطمینان کافی حاصل کرد که آیا این مدل کت باید حتما با شوینده خاص خود شسته شود و یا مشکلی ندارد! زیرا برخی از انواع کت ها و پوشیدنی های بارانی اغلب در زمان شستشو با شوینده های معمولی، ممکن است پوشش ضد آبشان ضعیف شده و بعد از شستشو بلا استفاده گردند.

حتی الامکان نیز، بیش از حد نباید این پارچه ها را شست، اگر بوی نامطبوعی نمی دهند و یا ظاهر بسیار نامناسبی پیدا نکرده اند، بهتر است برای حفظ دوام و ماندگاری آنها را  شستشو نداد. زیرا احتمال خراب شدن و یا از دست دادن پوشش ضد آب در آنها بسیار است.

خرید عمده انواع پارچه شمعی از مرکز واردات در تهران

مرکز واردات انواع پارچه شمعی

انواع پارچه شمعی ضد آب به ویژه آن دسته که در پوشاک کاربرد دارند، وارداتی هستند. پارچه های شمعی مموری ، پشت نقره ای ، پشت لاستیک ، آکسفورد ، پشت سفید ، گورتکس و … در تولید پوشاک کاربرد دارند. برخی دیگر از پارچه های ضد آب نیز در بازار ایران رواج دارند که با وزن بالاتری تولید می شوند و عمدتاً در صنعت کیف به کار می روند. این دسته اخیر در ایران نیز تولید می شوند. اما حجم تولید شده در ایران پاسخگوی نیازهای کشور نیست.

برای خرید مستقیم انواع پارچه های ذکر شده ، در رنگبندی متنوع می توانید با ما در تماس باشید.
همچنین می توانید به دفاتر ما در تهران و شهرستان ها مراجعه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما