پارچه شمعی مموری و قیمت خرید آن از درب کارخانه

خرید مستقیم پارچه شمعی مموری از مرکز واردات

پارچه شمعی مموری یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین پارچه ها در بخش صنایع نساجی هستند. این پارچه ها وارداتی می باشند و بدلیل داشتن ویژگی های منحصر بفرد خود، مورد استقبال فروشندگان بسیاری قرار دارند.
اگر شما نیز جزو فروشندگان صنایع پوشاک و پارچه هستید، یشنهاد می شود تا بهترین و با کیفیت ترین پارچه های شمعی را به طور مستقیم و بدون وجود واسطه با نازل ترین قیمت از مرکز واردات تهیه فرمایید. با ما در ادامه مطالب همراه باشید، تا شما را با ویژگی های منحصر بفرد پارچه شمعی مموری آشنا کنیم.

پارچه مموری

پارچه های شمعی جزو یکی از پرفروش ترین پارچه ها در بخش پوشاک پاییزه و زمستانه بعنوان لباسهای بارانی مورد استقبال فروشندگان بسیاری قرار دارند. از کاربردهای مختلف این پارچه ها در صنایع پوشاک می توان به، ژاکت، کفش، چمدان و پوشیدنی های بارانی مخصوص فصول بهار و زمستان اشاره کرد. مواد بکار رفته در تولید پارچه های شمعی مموری برای محیط زیست بسیار کم ضرر هستند و فرآیند تولید آنها در مسائل زیست محیطی کم ترین تاثیر ممکن را دارد. در فرآیند تولید پارچه های شمعی مموری در واقع، این پارچه ها با یک پوشش ضد آب پردازش می شوند تا خاصیت دفع آب و رطوبت را داشته باشند. از اینرو مناسبترین پارچه ها برای تهیه لباس ها و ژاکت های بارانی هستند. نه تنها مردم عادی، بلکه حتی ماهیگیریان و افرادی که در محیط های مرطوب و بارانی فعالیت دارند نیز، از این پارچه ها بسیار استقبال می کنند.
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که پارچه های شمعی دارند، آنست که به راحتی و توسط مواد اولیه موجود در طبیعت، تولید و ساخته می شوند. در قدیم، برای تولید این پارچه ها از ترکیبات مختلفی مثل پارافین، نفت و یا ترکیبات هیبریدی استفاده می شد. امروزه از الیاف طبیعی پنبه و یا الیاف مصنوعی پلی استر گاها به صورت ترکیبی جهت بهبود خواص و ویژگی های مربوط به پارچه شمعی مموری تولید و عرضه می گردند. این پارچه ها دوام و ماندگاری مناسبی دارند، بطوریکه اگر به خوبی از آنها مراقبت شود، عملکرد خود را برای سال ها حفظ خواهند کرد.

پارچه شمعی مموری

ویژگی های منحصر بفرد

اولین بار در سال ۱۸۹۴ توسط ماهیگیران مبتکر اسکاتلندی در قرن پانزدهم این پارچه ها ساخته شدند. آنها بادبان ها و حتی پوشیدنی ها خود را از این مدل پارچه ها می ساختند. در ابتدا برای این که به لباسها و پوشیدنی های خود خواص ضد آب بودن ببخشند، از روغن ماهی برروی آن استفاده می کردند، تا بدین ترتیب پوشیدنی هایشان ضد آب گردد. اما این ماده در آن زمان، مشکلاتی را نیز به همراه داشت، بطور مثال؛ پوشش روغن روی لباس هایشان در دمای گرم تر هوا بسیار نرم می شد و متخلخل می گردید. و بر عکس، در دمای سرد هوا نیز، سفت تر و ضد بادتر می شد. معمولا پارچه های ساخته شده در آن زمان توسط ملوانان و کارگرانی که با شکار ماهی سرو کار داشتند، پوشیده می شد. حتی گاها بادبان های کشتی ها را با روغن الیاف کتان و موم می پوشاندند تا خواص ضد آبی پیدا کنند. و برروی آنها رنگ آمیزی می کردند تا قایق در دریا بهتر رویت شود. ولی امروزه با پیشرفته تر شدن صنعت نساجی و حوزه تولید پارچه های شمعی، بسیاری از نواقص برطرف گردیده و حتی این پارچه ها جزو محبوب ترین پارچه ها برای تهیه ژاکت و بارانی ها شده اند.

جنس پارچه

این پارچه ها اغلب از از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. برخی از آن ها ۵۰ درصد پنبه و ۵۰ درصد پلی استر هستند و برخی دیگر با درصدهای متفاوت تر ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد پنبه می باشند. در سایر پارچه های مموری ۷۸ درصد کتان و ۱۷ درصد پلی استر به همراه ۵ درصد نایلون هم وجود دارد. البته تولید پارچه های مموری به این ترکیبات منحصر نمی شود. این پارچه ها معمولا دارای عرضهای ۶۰ اینچی و وزن ۱۲۰ گرم تولید و عرضه می گردند. این پارچه ها در حقیقت نوعی پارچه RPET هستند که این واژه لاتین در واقع مخفف پلی اتیلن ترفتالات می باشد. که یک ماده بازیافتی است. این ماده اولیه در تهیه پارچه های شمعی مموری، بسیار قوی، محکم و بادوام است. این ماده نه تنها در تهیه پارچه شمعی مموری بلکه حتی، در تهیه بطری های نوشابه و بطری های آب آشامیدنی و ظرف های حاوی مواد غذایی بکار برده می شود. در عین حال از این ماده غنی و پرکاربرد که جزو مواد اولیه در نهیه پارچه های شمعی مموری می باشد، همچنین می توان به عنوان؛ پتو، عایق، قطعات خودرو و کفش و سایر پوشیدنی های بهاره و تابستانه بصورت ژاکت های بارانی استفاده کرد. این پارچه ها نیز، مانند سایر محصولات گاها فقط با الیاف طبیعی و یا فقط با الیاف مصنوعی و در بیشتر موارد هم بصورت ترکیبی ساخته و عرضه می شوند. مدل های تمام پلی استر این پارچه ها قیمت مناسبتری دارد ولی مثل پارچه های پنبه ای تنفس پذیری کافی را ندارد. بنابراین نه تنها در محیط های مرطوب بلکه در فصول سرد سال نیز، قابل استفاده می باشند. پارچه های شمعی مموری از نوع تمام پلی استر با وزن ۱۲۰ گرم و عرض ۵۷.۵۸ اینچ بفروش می رسند. این پارچه ها همچنین قابلیت رنگ پذیری دارند. و در انواع طرح ها و مدلها با الگوهای متفاوت در دسترس فروشندگان قرار می گیرند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید در زمره مزیت های پارچه شمعی مموری دسته بندی کرد، می توان به سازگار بودن آن با محیط زیست اشاره کرد. در سال های اخیر دمای هوای کره زمین رو به گرمی می رود و برف و یخ های موجود در مناطق مختلف کره زمین در حال آب شدن هستند، بخاطر همین موضوع بسیاری از فعالیت های جوامع بشری در جهت بهبود وضعیت سوق داده شده است. و صنایع تولید این پارچه ها با استفاده از مواد اولیه قابل بازیافت و سازگار با طبیعت گامی بزرگ در عرصه سلامت زیست محیطی برداشته است.

پارچه شمعی مموری

الیاف پارچه های شمعی مموری

این پارچه ها حتی در زبان لاتین نام RPET به معنی پارچه بازیافت شده از مواد پلاستیکی موجود در طبیعت اطلاق می گردد. این پارچه ها به فیبر PET یا همان پلی اتیلن ترفتالات قابل بازگرداندن هستند. این مزیت بزرگ سبب می شود تا، این پارچه ها بعد از بازیافت شدن مجدد به چرخه طبیعت بازگردند و مجدد از آنها الیاف جدید جهت تولید پارچه شمعی مموری استخراج شود.

موارد مصرف پارچه شمعی مموری

کاربردهای اصلی این پارچه ها در زمینه تولید، لباس های بادگیر، تی شرت، لباس ورزشی و کاپشن می باشد. این پارچه نه تنها در موارد ذکر شده بلکه حتی در تولید کیف، چمدان، کیف های خرید، لباس های کودکان، پوشیدنی های مردانه و زنانه، کت شلوار ضد سرما، لباس های ورزشی، چتر مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر آن از پارچه شمعی مموری در روکش کیس کامپیوتر، کیسه های مخصوص یخ، کوله پشتی، آویز چمدان، کیسه های مخصوص لوازم آرایشی، برخی مدل های جامدادی، کیف مخصوص دوربین، کیف های هدیه، کالاسکه کودک، کیف وسایل پزشکی و در دسته بندی منسوجات خانگی، در روکش چهارتکه برخی پتو ها، اسباب بازی ها، پارچه های تزئینی، روکش مبلمان، برخی پیش بندهای ظرفشویی، چتر آفتابی در بخش پوشاک نیز، در کت شلوار های مخصوص فصل سرما، بادگیر، ژاکت ها، جلیقه، کیسه خواب، مایو، کت شلوار مخصوص کار، برخی لباس های مجلسی با ظاهر نمایشی، روکش های صندلی های فضای داخلی خودرو مورد استفاده قرار دارد.
پارچه های شمعی معمولا در عرض های ۱۵۰ تا ۱۷۰ سانتی متری و با طاقه های ۱۰۰ تا ۱۱۰ یاردی بفروش می رسند. و همچنین این پارچه ها انواع و اقسم مختلفی دارند، از جمله پارچه شمعی پشت لاستیک، پارچه شمعی مموری، پارچه شمعی پشت نقره ای، پارچه شمعی برزنتی، پارچه شمعی براق اشاره کرد.
نحوه نگهداری و شستشو ژاکت ها و پوشیدنی های از جنس پارچه های شمعی مموری باید گفت، اگر از این پارچه ها به درستی نگهداری شود، بسیار ماندگار و بادوام هستند.بطوریکه با داشتن فقط یک ژاکت ضد آب شمعی مموری سالیان سال از خرید ژاکت معاف می توان شد. بنابراین نحوه نگهداری و جنس مناسب الیاف بکاررفته در این پارچه ها، بهترین عملکرد را در نتیجه نهایی خواهد داشت.

 

پارچه شمعی مموری

نگهداری از پازچه های شمعی مموری

ژاکت های ضد آب شمعی مموری را هرگز نباید با شوینده های معمولی یا نرم کننده ها شستشو داد. دلیل این امر نیز واضح است زیرا، مواد و آنزیم های موجود در شوینده ها سبب می شود تا ترکیب الیاف بکاررفته در پارچه های شمعی مموری را تجزیه کرده و به تبع سبب می شود تا پوشش ضد آب این پارچه ها از بین برود. توصیه می گردد برای دریافت نتیجه بهتر این پارچه ها را به خشک شویی ها سپرده و یا با تهیه شوینده های مخصوص لباس های حساستر ماندگاری و دوام پارچه را افزایش داد. قبل از شستشو این ژاکت ها نیز توصیه می گردد تا، گل و لای یا کثیفی موجود روی آن را با وسایل دیگر پاک کرده و سپس زیپ ها و لبه های کت و ژاکت را محکم بست. و توصیه می گردد قبل از انداختن این پوشیدنی ها داخل ماشین لباسشویی، یک دور ماشین را بصورت خالی از لباس و با آب گرم شستشو داد تا اطمینان کافی جهت پاک شدن شوینده های قبلی و نرم کننده ها حاصل گردد. این ژاکت ها معمولا باید بصورت تک شسته شوند و یا نهایتا همراه با یک تکه لباس همرنگ شستشو پیدا کنند.تا مشکلی برای این پارچه ها حاصل نگردد. این ژاکت ها باید روی حرارت ملایم و متوسط خشک کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما