فروش انواع پارچه حریر ساده به قیمت درب کارخانه

پارچه حریر ساده اصطلاحی است که برای اشاره به طیف گسترده ای از انواع مختلف پارچه استفاده می شود که همگی کیفیت های مشابهی دارند و تک رنگ هستند.
این نوع پارچه شفاف است به این معنی که با بافتی ساده سبک و نیمه شفاف است.

تاریخچه پارچه حریر

حریر اولین پارچه ابریشمی غیر ابریشم برای استفاده مصرف کنندگان در سال 1938 در دسترس قرار گرفت.
این پارچه از نایلون ساخته شده بود، که در آن زمان به عنوان پارچه ای معجزه آسا معرفی می شد که به سرعت جایگزین هر نوع منسوجات ارگانیک می شد.
با این حال، مشکلات جدی در مورد جایگزینی نایلون به عنوان یک پارچه ابریشمی به سرعت آشکار شد و پس مدتی، بیشتر این پارچه بار دیگر از ابریشم ساخته شد.
با این حال، در سال 1958، یک نسخه پلی استر از نوعی پارچه ابریشمی ساخته شد و اکثر پارچه های حریر موجود امروزی از این ماده کاملا مصنوعی ساخته می شوند.
پلی استر به عنوان منسوجات ، حریر را از جهات مختلف براق می کرد، اما البته به نرمی یا «ابریشمی» این پارچه ارگانیک نبود.
حریر در ابتدا به عنوان نشانه ای از وضعیت جایگاه اجتماعی  استفاده می شد، اما اکنون که این پارچه را می توان با منسوجات نسبتاً ارزان ساخت، دیگر این مزیت را ندارد.
در عوض، این ماده نسبتاً گسترده ای است که در همه چیز از پاپیون و روبان گرفته تا لباس عروس استفاده می شود.
مردم از سراسر جهان پارچه ابریشمی می پوشند و همچنان از محبوبیت پایدار برخوردار است.
صرف نظر از اینکه از چه ماده پایه ای برای تولید استفاده می شود، پس از تولید این نخ نساجی، بافت پارچه ابریشمی از یک الگوی یکنواخت پیروی می کند.
نخ مورد استفاده در ساخت این نوع منسوجات به صورت منحنی های S و Z شکل متضاد چیده می شود و سپس با ماشین بافندگی یا ماشین بافندگی صنعتی به هم بافته می شود.
با توجه به این واقعیت که پارچه ابریشمی بسیار ظریف است، این پارچه اغلب با دست بافته می شود. صرف نظر از اینکه از چه ماده ای ساخته شده است، تولید پارچه های حریری اغلب یک امر کند و پر زحمت است.

پارچه حریر چه کاربردهایی دارد؟

این سبک پارچه عمدتاً برای تولید لباس های زنانه استفاده می شود.
پارچه حریر ساده بسیار ظریف است، بنابراین معمولاً در پوشاک روزانه استفاده نمی شود.
در عوض، از آن برای ساختن لباس شب، لباس شب یا بلوزهایی استفاده می شود که برای مناسبت های خاص در نظر گرفته شده اند.
از آنجایی که رویه شفاف دارد، استفاده از پارچه تولید شده با الیاف ابریشمی برای ساخت روکش‌ها رایج است، که انواع لباس‌هایی هستند که روی انواع لباس‌های مات می‌روند تا ظاهری بافت‌دار یا ظریف ایجاد کنند.
ذکر این نکته مهم است که حریر در فرانسه سرچشمه می‌گیرد، پدید آمده است.
برای مثال، گروه‌های بومی خاصی در اتیوپی صدها سال است که لباس‌های حریر مانند می‌سازند.
این لباس‌ها معمولاً به شکل لباس‌های بلند تا مچ پا هستند و اغلب رنگ‌های روشن دارند.
علاوه بر این، نوعی پارچه ابریشمی برای قرن‌ها در هند تولید می‌شود و معمولاً در ساری‌ها که لباس‌های سنتی هند برای زنان هستند، استفاده می‌شود.
زمانی به عنوان نماد وضعیت در هند مورد استفاده قرار می گرفت و از آن زمان به جریان اصلی مد و فشن تبدیل شده است.
در حالی که می توان از ماشین های خودکار برای ساخت این پارچه استفاده کرد، این ماشین ها نیز باید با سرعت نسبتاً آهسته کار کنند تا آسیبی به منسوجات تمام شده وارد نشود.
از آنجایی که چنین بافت لغزنده‌ای دارد، خیاط‌ ها ممکن است ورق‌ هایی را در دو طرف پارچه در طول فرآیند دوخت قرار دهند تا مطمئن شوند که در جای خود باقی می‌مانند.
هنگامی که لباس پارچه حریر ساده به طور کامل دوخته شد، کاغذ با دقت کنده می شود.

پارچه حریر ساده چگونه تولید می شود؟

پارچه حریر ساده چگونه تولید می شود؟

از آنجایی که بسیاری از انواع مختلف پارچه حریر ساده از مواد بسیار متنوعی ساخته می شوند، انتخاب برندی مشخص و خاص در بازار جهانی برای این محصول دشوار است.
مانند بسیاری از منسوجات، چین بزرگترین صادرکننده محصولات پارچه ابریشمی تمام شده است، اما در بسیاری از موارد، ابریشم خام یا پنبه ای که برای تولید این لباس ها استفاده می شود، ممکن است قبل از ارسال به شرکت های چینی برای تکمیل، در کشورهای دیگر ساخته شود.
ابریشم حداقل 5000 سال است که در چین تولید می شود، اما این ماده در هند و سایر کشورهای همسایه نیز برای مدت تقریباً مساوی ساخته شده است.
شرکت هایی در کشورهایی مانند هند، پاکستان و بنگلادش ممکن است محصولات ابریشم خود را برای فرآوری نهایی به چین صادر کنند.
این شرکت ها ممکن است محصولات پارچه ابریشمی و مشتقات را در داخل مرزهای کشورهای خود تولید کنند.
اگر پارچه حریر ساده نوعی پارچه ابریشمی از مواد مصنوعی ساخته شده باشد، به احتمال زیاد در چین ساخته شده است.
این کشور آسیایی، به عنوان مثال، بزرگترین تولید کننده پلی استر در جهان است و شرکت های این کشور نیز مقادیر زیادی از ابریشم مصنوعی و نایلون تولید می کنند.
این نوع پارچه در اصل از ابریشم ساخته شده بود و زمانی که در اواسط قرن نوزدهم مشخص شد، هم گران بود و هم در بین زنان طبقه بالای جامعه در اروپا و ایالات متحده تقاضای زیادی داشت.
اصطلاح “شیفون” فرانسوی است، اما این کلمه مترادف با هر نوع پارچه براق و شفافی است که به سبک خاصی بافته می شود.
پارچه ابریشمی برای اولین بار در فرانسه ساخته شد.
اما قابل گفتن است که تولید این ماده در سراسر جهان گسترش یافت.
در چند دهه اول دهه 1900، پارچه حریر ساده در ایالات متحده تولید نسبتاً گسترده ای داشت و تولید کنندگان این پارچه در آمریکا شروع به نشان دادن علاقه خود به جایگزینی ابریشم با مواد دیگری برای تولید پارچه ابریشمی کردند.

قیمت پارچه حریر چقدر است؟

قیمت پارچه حریر ساده چقدر است؟

حریر بسته به ماده ای که از آن ساخته شده است قیمت های متفاوتی دارد.
به عنوان مثال، پارچه حریر ابریشمی گران ترین نوع این منسوجات است و می تواند بیش از دو برابر پارچه ابریشمی ساخته شده از پلی استر یا ابریشم مصنوعی گران باشد.
در حالی که برخی از مصرف کنندگان بر این باورند که این افزایش قیمت ارزش آن را دارد، برخی دیگر جایگزین های نسبتاً ارزان مانند پارچه ابریشمی پلی استر یا پنبه را ترجیح می دهند.

از اولین روزهای کشت پنبه و تولید پارچه نخی، الیاف مصنوعی پتو به دلیل خنکی و سبکی استثنایی آن مورد توجه بوده است.
حریر هم از نظر سبک و هم در موادی که برای ساخت آن استفاده می شود متفاوت است:
تنوع جنس: همانطور که اشاره کردیم، این سبک پارچه را می توان با انواع مختلف مواد آلی، نیمه مصنوعی و کاملا مصنوعی مانند پلی استر، ابریشم مصنوعی و ابریشم ساخت که طبعا بر قیمت ها تاثیر بسزایی میگذارد.

پارچه ابریشمی چگونه بر محیط زیست تأثیر می گذارد؟

پیامدهای محیطی بالقوه در تولید نوعی پارچه ابریشمی بسته به نوع ماده ای که برای ساخت این پارچه استفاده می شود ، متفاوت است.
به طور کلی، تولید پارچه‌های کاملاً مصنوعی نسبت به تولید پارچه‌های نیمه مصنوعی یا ارگانیک برای محیط‌ زیست مضرتر است، اما در نظر گرفتن فرآیندهای مختلف تولید که توسط تولیدکنندگان مختلف استفاده می‌شود نیز مهم است.
معمولاً از پلی استر برای تولید پارچه ابریشمی استفاده می شود و برخی از تولید کنندگان ممکن است همچنان از نایلون برای ساخت این نوع پارچه استفاده کنند.
پلی استر و نایلون هر دو از نفت که یک منبع تجدید ناپذیر است به دست می آیند.

برای تمیز کردن الیاف مصنوعی گلستان مخملی بهتر است از شوینده های مایع استفاده کنید.
جالب است بدانید که انواع گواهینامه های موجود برای پارچه ابریشمی بستگی به موادی دارد که برای ساخت این پارچه استفاده می شود.
به عنوان مثال، اگر پارچه ابریشمی از نایلون، پلی استر یا ابریشم مصنوعی ساخته شده باشد، واجد شرایط دریافت گواهی ارگانیک USDA یا هر نوع گواهینامه غیر GMO یا ارگانیک دیگری نیست، زیرا این نوع پارچه ها یا کاملاً مصنوعی یا نیمه مصنوعی هستند.

خرید آنلاین

باعث صرفه جویی در زمان و وقت شما می شود
انرژی کمتری مصرف میکنید
راحتی خرید در منزل را به همراه دارد.
تنوع / طیف وسیعی از محصولات موجود است حتی محصولاتی که شما شاید در بازار پیدا نکنید.
تخفیف خوب / قیمت پایین تر از بازار یکی از مزایای اصلی خرید پارچه حریر ساده است.
اطلاعات دقیق در مورد محصول دریافت کنید ، چون درباره هر محصول در هر اکثر سایت ها تولید محتوا شده و شما بدون دغدغه اطلاعات مورد نیاز خودتان را دریافت می کنید.
شما می توانید مدل ها و مارک های مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین انتخاب را براساس نیاز و هزینه خود داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما