نمد پارچه مبلی در نمایندگی فروش کارخانه

فروش مستقیم کارخانه نمد پارچه مبلی

نمد پارچه مبلی یکی از کاربردهای پارچه نمد است که در صنایع مبلمان سازی بسیار مورد است.
برای این کار بیشتر از نمدهای رنگ تیره و خنثی استفاده می شود.
برای آنکه بیشتر به این مقوله بپردازیم بهتر است بدانیم نمد چیست؟چه انواعی دارد؟
مصارف آن چیست؟

تاریخچه نمد را بدانیم

نمد پارچه مبلی چیست؟

گفته می شود که نمد قدیمی ترین یا حداقل یکی از قدیمی ترین پارچه های جهان است. قدیمی ترین شواهد باستان شناسی نمد به 6500 سال قبل از میلاد  مسیح بازبرمی گردد و این پارچه را قدیمی تر از هر پارچه و بافتی است.
این پارچه به اندازه ای مهم بوده که حتی در مورد آن افسانه ها هم گفته اند!
در ابتدا این پارچه را با الیاف طبیعی را در صندل های خود قرار داده اند تا از ایجاد تاول، فشار و عرق جلوگیری کنند، فقط برای اینکه این الیاف در اثر گرما به نمد تبدیل شوند.
طبق افسانه های سومریان ، نمد توسط جنگجوی باستانی اورناممان کشف شد.
شاید در گذشته تنوع رنگی نداشت اما امروزه تنوع آن بسیار فرق کرده است.
نمدسازی برای هزاران سال نقش مهمی در جوامع قاره اوراسیا داشته است.
برای نمونه مردم کوهستان تبت از نمد به دلیل خاصیت عایق بودن آن استفاده می کردند. حتی امروزه، مردان مقدس تبت، از جمله دالایی لاما، از کلاه نمدی سنتی استفاده می کنند.
فرهنگ های اولیه در هند از نمد برای پتو و زین استفاده می کردند و مردم ایران باستان و ترکیه معمولاً کف پوش های نمدی می ساختند.
یکی از مهم ترین کاربردهای نمد در دنیای باستان، ساخت خانه های مدور مغولی به نام یورت بود که تا به امروز اشکال اولیه سکونت در استپ اوراسیا باقی مانده است.

پارچه نمدی چیست؟

نمد پارچه مبلی در رنگ ها مختلف

نمد نوعی پارچه مات است که از الیاف نساجی متراکم  و نسبتا سخت تشکیل شده است.
اگر به طور سنتی ساخته شده باشد از پشم و یا خز و مو حیوانات ساخته شده است و اگر بصورت کارخانه ای باشد از الیاف مصنوعی  ساخته شده است.
شاید جالب باشد که بدانید چرا نمد اینقدر پر طرفدار است؟
در برابر حریق بسیار مقاوم بوده و شعله در آن پخش نمی شود.دارای عایق رطوبت ، صدا، نم و هوا می باشد.
این پارچه دارای بافت از قبیل بی بافت است یعنی دارای تار و پود نیست و توسط فشرده سازی توسط سازندگان نمد با استفاده از گرما، آب و فشار، با ترکیب الیاف طبیعی یا مصنوعی پارچه های نمدی را درست می کنند البته امروزه با دستگاه های پیشرفته و در کارخانه ساخته می شود.
سپس  نمد را برش داده و با شکل دادن آن را در اقلام پوشاک و صنعتی و تزییناتی استفاده می کنند.

نمد در عصر جدید 

با اختراع پارچه اکریلیک در اوایل قرن بیستم، صنعت نمد بین المللی بر این باور بود که جایگزین ارزان تری و مناسب تری برای الیاف طبیعی پیدا کرده است.
در حالی که نمد طبیعی به دلیل ویژگی های ضد شعله خود مشهور است، اکریلیک بسیار قابل احتراق است و سایر الیاف مصنوعی که برای ساختن نمد استفاده می شوند، مانند ابریشم مصنوعی، خیلی عالی نیستند به نسبت الیاف طبیعی.
در نتیجه، نمد با کیفیت بالا با الیاف طبیعی مانند پشم ساخته می‌شود و مصرف‌کنندگان عموماً نمد اکریلیک یا ابریشم مصنوعی را با محصولات سطح پایین‌تر مرتبط می‌کنند.
نمئ با الیاف مصنوعی هرگز محبوبیتی را که در غرب از دست داده بود، به دست نیاورد، اما در بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان همچنان به استفاده از نمد برای مصارف مختلف خود خود ادامه می‌دهند و امیدوارند که هر روز جایگاه بهتری از تکنولوژی را به خود اختصاص دهد.
فرآیند تولید نمد بسته به اینکه حاوی پشم، اکریلیک یا الیاف نساجی دیگر باشد کمی متفاوت است.
در مورد پشم، الیاف خام از پوشش حیوانات پشم‌دار و در مورد اکریلیک، الیاف با حل کردن یک پلیمر در مواد شیمیایی مختلف مصنوعی و چرخاندن ماده حاصل به دست می‌آیند.
هنگامی که تولیدکنندگان نساجی الیاف مورد نظر را به دست آوردند، آنها را با هم ترکیب می کنند.
نمد مصنوعی از نظر فنی گزینه بهتری است، اگرچه توصیه می کنیم در صورت امکان، نمد بازیافتی را خریداری کنید. با این حال، منسوجات طبیعی و گیاهی مانند پنبه انتخابی سازگارتر با محیط زیست هستند، بنابراین در صورت امکان آنها را انتخاب کنید.
اگر می‌دانید که یک قطعه نمدی می‌خرید تا چندین سال دوام بیاورد، حتماً خرید کنید. اما اگر قبل از اینکه نمد را در سطل زباله بیندازید، فقط برای یک کاردستی سریع خریداری می‌شود، ما به دنبال یک جایگزین سازگارتر با محیط زیست خواهیم بود.

نمد پارچه مبلی چیست؟

نمد پارچه مبلی چیست؟

همانطور که گفته شد این نمد هم مانند هر نمدی از الیاف مصنوعی امروزی ساخته شده است، اما با عرض های مختلف که باز هم مانند بقیه نمد هاست.
معمولا نمدها در ضخامت 2، 4 و پنج میل بازار موجود هستند و این بسته به نیاز شماست که کدام را برای کارگاه خود بخواهید و بخواهید از آن استفاده کنید.
شما از نمد پارچه مبلی چه می خواهید؟ برای استری یا برای لایه زیری مبل که استحکام آن را بیشتر کند.

خریدمستقیم از درب کارخانه

جهت خرید نمد پارچه مبلی با قیمت مناسب و درب کارخانه شما می توانید مجموعه و کارخانه ما را برای تامین انواع پارچه های مبلی خود انتخاب نمایید تا هم کیفیت را داشته باشید و هم قیمت بسیار خوب در اختیار شما باشد.
همکاران ما در مجموعه آماده هر گونه همکاری و مشاوره با شما بوده تا بهترین انتخاب را با آگاهی از اطلاعلت و مشخصات پارچه داشته لاشید و با اطمینان خرید نمایید.
شما می توانید به صورت حضوری به دفتر ما واقع در خیابان آزادی مراجعه کنید و یا به صورت تلفنی با مجموعه ما تماس گرفته و پس از تایید نمونه و یا دریافت آن از طریق پست و پیک و تایید قیمت و موجودی و رنگ آن را در اسرع وقت در درب کارخانه خود آن را دریافت کنید.
جهت خرید انواع پارچه با ما در تماس باشید و خریدی امن و راحت را تجربه کنید و مشتری دائمی و همیشگی  ما شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما