خرید نمد صنعتی از کارخانه نمد ورامین

خرید نمد صنعتی نیازمند دقت مضاعف است. زیرا کاربردهای متنوعی دارد. برای هر کاربردی نیز باید نمد مشخصات متناسب با آن کاربرد را دارا باشد. پارچه‌ های نمد قدمت زیادی دارند و از گذشته ‌های دور مردم با استفاده از پشم کوبیده شده، این پارچه را برای دوخت لباس ‌های گرم تهیه می‌ کردند. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، کارخانه‌ های نساجی اقدام به تولید نمد صنعتی می کنند.الیاف مورد استفاده در نمدهای صنعتی علاوه بر پشم، شامل پلی استر ، پلی پروپیلن نایلون و یا ترکیبی از آن ها است. هرچه پارچه نمد صنعتی درصد بیشتری از الیاف پشم گوسفند یا شتر داشته باشد، کیفیت آن بالاتر است و قیمت بیشتری هم دارد. البته امروزه نمدهای پشمی درصد بسیار اندکی از بازار نمدهای صنعتی را در اختیار دارند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

فرآیند تولید نمد صنعتی

تولید نمد صنعتی

نمد از آن نوع منسوجات بی بافت به شمار می رود که به روش تثبیت مکانیکی یعنی فشرده شدن الیاف به هم با استفاده از تکنیک ها و تجهیزات مختلف تولید می شود. سوزن زنی مهمترین تکنیک این روش است. به همین دلیل به آن لایی سوزنی نیز گفته می شود. هر چند تقریباٌ همه نمدها خروجی فرآیند سوزن زنی هستند، اما فرآیند و تجهیزات تولید آن ها بسته نوع کاربرد و الیاف مورد استفاده، متفاوت است. به طور کلی نمدهای صنعتی یا الیاف پشمی تولید می شوند یا الیاف مصنوعی و یا الیاف حاصل از بازیافت ضایعات صنعت نساجی. هر یک از این دسته ها، خط تولید و تجهیزات متفاوتی دارند.
برای مثال اگر در فرایند تولید نمد صنعتی از پشم طبیعی استفاده شود، ابتدا این پشم ‌ها شسته می‌ شود تا آلودگی‌ های آن از بین برود. در حالی که در تولید نمدهای صنعتی از الیاف پلی استر چنین فرایندی وجود ندارد. در تولید نمد از پشم ، پروسه اصلی همان تثبیت مکانیکی است ، اما بعضی از کارخانه‌ ها برای سفیدی و یکرنگی پشم ‌ها از روش کربنایز استفاده می ‌کنند. همچنین در طول فرایند تولید نمد صنعتی از اسید سولفوریک و بخار استفاده می ‌شود. در حالی که در فرآیند تولید لایی سوزنی پلی استر کمتر از فرآیندهای شیمیایی استفاده می شود.

ویژگی‌ ها و مشخصات فنی لایی سوزنی صنعتی

ویژگی های نمد صنعتی

نمدهای صنعتی انواع بسیار زیاد و ویژگی های مختلف و در نتیجه کاربردهای متفاوت و البته فراوانی در صنعت دارند. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ ها که منشأ این تفاوت ها می شوند، اشاره می ‌کنیم.

 

  • انعطاف پذیری: استفاده از ترکیب های متفاوت در الیاف مورد استفاده ، تراکم و گرماژ و عملیات حرارتی می تواند میزان انعطاف پذیری نمد را تغییر دهد.
  • مقاومت حرارتی: تابع الیاف مورد استفاده است.
  • مقاومت در برابر آتش: با افزوده شدن مواد مقاوم در برابر آتش به الیاف ، نمدهای نسوز تولید می شود. البته در اکثر موارد سطح نمد پس از تولید با این مواد پوشانده می شود.
  • تراکم: بیش از هر عامل دیگری گرماژ نمد تراکم آن را تعیین می کند.
  • یکنواختی: کیفیت الیاف ، کیفیت عملکرد دستگاه ها و ترکیب نمره الیاف بر یکنواختی بافت موثر است.
  • ضخامت: در این ویژگی هم گرماژ تعیین کننده است. اما در یک گرماژ ضخامت های مختلف نیز می توان تولید کرد.

برای هر کاربردی، یک یا چند ویژگی از این موارد اهمیت بیشتری ممکن است داشته باشد.

کاربردهای نمد در صنعت

نمد صنعتی در صنایع مختلف استفاده ‌های زیادی دارد و تقاضای بالایی برای خرید آن در بازار دیده می شود، هر چند هر دسته از نمدهای صنعتی کاربردهای خاص خود را دارند، اما به صورت عمومی می توان لیستی از کاربردهای نمد در صنعت را ارائه داد. در ادامه برخی از این کاربردها را ذکر می‌ کنیم:

  • صنعت خودروسازی: خودروسازان و صنایع جانبی آن ، بزرگترین مشتریان کارخانه های تولید نمد صنعتی هستند. به گونه ای که اصطلاح نمد خودرویی یکی از اصطلاحات رایج در بازار تبدیل شده است. در بخش های مختلف خودروی خود می توانید انواع مختلفی از نمدها را سراغ بگیرید.
  • صنایع فیلترسازی: این صنعت نیز به طور کلی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان منسوجات بی بافت به شمار می رود. در ساخت برخی از فیلترها نیز از نمد صنعتی برای جذب و جلوگیری از ورود ذرات مختلف استفاده می‌ شود.
  • عایق سازی: نمد صنعتی در تولید عایق ‌های حرارتی و عایق‌ های صوتی کاربرد دارد.
  • واشر سازی: لایی های سوزنی به عنوان درزگیر در واشرها به کار می روند.
  • صنایع پتروشیمی: نمد صنعتی برای عایق بندی قطعات و آب بندی مخازن و جایگاه ‌های سوخت کاربرد دارد.
  • صنایع چرم مصنوعی و مبلمان : در این صنایع برای پوشش پشت چرم مصنوعی و پارچه ها از نمد صنعتی استفاده می شود.
  • صنعت کیف و کفش: در این صنایع به عنوان پوشش رویه داخلی و نیز به عنوان فیلتر و استحکام دهنده به کار می رود.

همچنین نمد صنعتی در تولید کاسه نمدی، ساخت بسته ‌های نسوز صوتی و حرارتی، روغن گیری، طراحی داخلی ساختمان و کاغذسازی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

خرید نمد صنعتی

خرید نمد صنعتی

نمدهای صنعتی با توجه به نوع الیاف به کار رفته در آنها، تراکم، ضخامت و کیفیت بافت و الیافشان قیمت ‌های متفاوتی دارند. اگر از نمد صنعتی به طور عمده استفاده می‌ کنید، به صرفه‌ ترین راه برای شما، خرید نمد صنعتی از عمده فروشی ‌های معتبر و یا کارخانه ‌های تولیدکننده نمد صنعتی است.
طبیعتاً خرید مستقیم از کارخانه برای شما مزایای بیشتری خواهد داشت. برای مثال می توانید مشخصات مورد نیاز خود را برای تولید سفارش دهید. برای اطلاع از شرایط و استعلام قیمت، با ما در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما