انواع پارچه ها

پنبه

پارچه طبیعی ساخته شده از الیاف گیاه پنبه، پنبه نرم، قابل تنفس و قابل شستشو است. برای بسیاری از اقلام از جمله لباس و کالاهای خانگی مورد علاقه است و همچنین یکی از بهترین مواد خیاطی برای مبتدیان است. پنبه های ارگانیک و بازیافتی نسخه های پایدارتر و سازگار با محیط زیست این پارچه هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پارچه پنبه ای

کتانی

کتان یکی دیگر از پارچه های طبیعی است که از گیاه کتان تهیه می شود. نسبت به پارچه نخی گران‌تر است، اما قوی‌تر است و به احتمال زیاد دوام بیشتری خواهد داشت. همچنین تولید آن از نظر زیست محیطی پایدارتر است. معمولاً از کتانی برای تهیه لباس تابستانی و ملحفه استفاده می شود.

موسلین

موسلین اغلب برای تهیه پتو و پارچه کودک استفاده می شود.
موسلین نوعی پارچه نخی ساده بافته است. نرم و سبک است، بنابراین اغلب برای تهیه پتوهای کودک و همچنین لباس تابستانی استفاده می شود. گاهی اوقات به آن پارچه پنیر نیز می گویند زیرا در برخی از پنیرسازی های سنتی استفاده می شود.

آشنایی با پارچه نخ پنبه - ویرگول

پشم

پشم یک پارچه طبیعی است که از موهای حیوانات ساخته می شود. پشم گوسفند شاید شناخته شده ترین باشد، اما پشم آلپاکا، یاک و بز نیز رایج هستند. پشم معمولا گرم، قوی، قابل تنفس و رطوبت گیر است، اگرچه ممکن است کمی خارش داشته باشد. ممکن است نام پارچه پهن را نیز شنیده باشید. پارچه پهن چیست؟ این یک پارچه مخمل مانند ضخیم است که از پشم ساخته شده است.

ابریشم

یکی از مجلل ترین پارچه های مد روز، ابریشم و پارچه شانل است که  از الیاف تولید شده توسط کرم ابریشم ساخته می شود. به عنوان یک ماده خیاطی نسبتاً گران است، بنابراین اغلب برای ساخت لباس‌ها، دامن‌ها و بلوزهای گران‌قیمت استفاده می‌شود. صاف، براق، خوب و کاملاً ظریف است.

ساتن

ساتن پارچه ای نرم و صاف است که برای تهیه برخی از لباس های خواب استفاده می شود.
ساتن در واقع یک بافت پارچه است تا یک نوع پارچه. سایر الیاف طبیعی یا مصنوعی برای ایجاد یک روکش بسیار براق و صاف چرخیده می شوند. از ساتن اغلب برای ساخت اقلام پر زرق و برق مانند لباس شب، لباس عروس و لباس زیر زنانه یا لباس خواب استفاده می شود.

پارچه پنبه ای چیست | کاربرد | معایت + مزیت ها | یاس پوش

پارچه نخی ساده

پلی استر

پلی استر یک پارچه مصنوعی است که در اصل نوعی پلاستیک است. معمولاً برای ساخت لباس و اثاثیه منزل استفاده می شود، زیرا محکم و مقاوم در برابر لکه است، به راحتی جمع نمی شود یا کشیده نمی شود و مراقبت از آن آسان است. به تنهایی بسیار قابل تنفس نیست اما اغلب برای لباس با پنبه مخلوط می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما